Photobucket Photobucket Photobucket

Salam Maulidur Rasul




Assalamualaikum dan salam sejahtera buat my lalink semua. :) sebelum terlambat, fiqah nak ucapkan selamat menyambut maulidur rasul terutama buat ummat Islam di dunia ni.
rasanya ramai dah yang tahu makna "maulidur rasul" tapi fiqah nak cerita juga sedikit sebanyak tentang hari yang mulia ini,maulidur rasul ini bermaksud kelahiran Rasulullah iaitu Nabi Muhammad S.A.W yang jatuh pada 12 RabiulAwal Tahun Gajah bersamaan 23 April 571. Baginda merupakan nabi terakhir yang diutuskan oleh Allah S.W.T.


Jadi kepada yang berkesempatan pergilah sertai aktiviti-aktiviti yang diadakan bagi memperingati hari keputeraan Baginda, banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah S.W.T kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul. Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad S.A.W, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal salih,insyallah~amin


*renung2 kan dan selamat beramal ^^




p/s : salam maulidur rasul~ 

6 orang buat nakal:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...