Photobucket Photobucket Photobucket

Tips kekalkan haruman anda!

meh baca meh!
  • 1.       Cara memilih perfume mestilah kena mencuba dekat kulit sendiri,  bukan pada orang lain. Baunya mungkin berbeza bagi setiap individu. So, kalau nak belikan dekat boyfriend or girlfriend, better try dekat dorang. Lantak la x ada seprise pon.
  • 2.       Jangan menggunakan minyak wangi lebih dari satu pada masa yang sama. Means, campurkan perfume kononya nak lebih wangi. Jangan dan jangan ye. Ini kerana ia akan merosakkan cirri-ciri bau perfume tersebut. Bukan bertambah wangi, tapi bertambah-tambah kebusukannya. Dah jadi minyak busuk pulak.
  • 3.       Cara untuk membuatkan minyak wangi tahan lebih lama, semburkan minyak wangi di belakang pergelangan tangan, lipatan siku dan leher. Ataupun di belakang lipatan lutut. Pernah try x? cubala ye. Hehe
  • 4.       Disarankan agar tidak menggesel ketika memakai mintak wangi kerana ia akan merosakkan molekul2 minyak wangi dan bau tidak akan tahan lebih lama.
  • 5.       Minyak wangi juga mempunyai expired date. Bukan makanan je tau. Minyak wangi yang disimpan lebih dari 3 tahun akan mengurangkan bau asalnya selain itu, baunya juga x akan tahan lebih lama.
  • 6.       Untuk haruman yang super dupper hebat, semburkan pada pakaian lembap dengan minyak wangi dan keringkan. Lihatlah hasilnya sendiri !
  • 7.       Elakkan minyak wangi dari terkena cahaya matahari, suhu sejuk dan keadaan gelap. Jangan letakkan di tempat yang panas atau lampu kerana ia boleh mengubah bau tersebut. *hebat kan?huhu*
  • 8.       Fakta : peningkatan suhu badan seseorang boleh membuatkan aroma minyak wangi akan bertambah kuat. Jadi, time musim panas, lebih baik semburkan dengan tipis. Ataupun, jika anda rasa pada hari itu anda sedikit angin, sikit2 nak marah, x payah pakai perfume la ye. ^^
  • 9.       Tidak semua fabric boleh disemburkan dengan perfume, sesetengah fabric akan meninggalkan kesan kotoran yang sukar untuk dicuci. Langkah mengelakkan fabric rosak, semburlah minyak wangi terlebih dahulu sebelum memakai pakaian.
Sedikit sebanyak tips untuk dikongsi. Sharing is caring. Selamat mencuba! :3

10 orang buat nakal:

Syazana Zainn said...

selau just sembur kat tangan ngan leher je.

lipatan lutut tak penah try lg. :)

thanks for the tips.

p/s: 1st time jalan sini. :D

fefiqah said...

@schaze zainn welcome dear. len kali dtg lagi taw! ^^

mAy Lee said...

nice... hehehehe.. nanti nk try wt lake.. ^__^

Khalis Soapy said...

yg kat lipatan lutut tu betul2 ke main2? hahaha

farahin nasir said...

sembur mane2 pun kalo satu botol mesti wngi.. heee..

singgah bace entry n follow dari segmnt perang2 aritu.. :)

harap pasni dpt bace post2 yg menarik dari kamoo.. :)

CERITERA KISAH

fefiqah said...

@mAy Lee lepas try bgtaw jd ke x oke.

fefiqah said...

@KHALIS SOAPY ini serius. haha. betol2 la..

fefiqah said...

@farahin nasir kalau dah satu botol nanti fenim la.. -.-

Jαnnαhツ said...

saya pakai perfume neroli jasmine (tetibe)

fefiqah said...

@Jαnnαhツ haha. oke :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...